Hurry up !

Monday, February 18, 2013

Bila dh hampir sebulan lebih jd SURI RUMAH

dah hampir sebulan lebih dah saya jd suri rumah..jap jer.. mcm2.. yg saya buat kt umah..xsudah dgn rutin suri  umah lah.. berdobi baju ank suami.. kemas.. masak..melipat kain.. membebel..xtentu pasal... haaahh.. segala nya ada terkandung..yg bole ckp.. jd suri rumah xsemudah yg d sangka.. org kata..suri umah ni xda keje.. bcoz duk kt umah... bole relex.. tgok tv..tido..goyang kaki....

SALAH!!!! wei... bila anda duk umah.. jd suri umah sendiri.. baru anda tau mcm mana...tp xpe penat lelah kt umah xsama dgn penat bkerja mkn gaji..penat kt umah..walaupun xdpt upah gaji on time mcm kerja yg xsabar nk tggu date 28hb nk p cucuk duit..tu pn.. lagi berbaloi bila  kerja jd suri ni dpt ganjaran yg besar dr Allah. s.w.t ..tambahan lagi.. bole melihat insan2 tersayang pengarang jantung setiap saat ketika.. itu lbih terindah...

kepada Kaum Adam .. Awas!! jgn pandang remah terhadap si isteri yg xbkerja & menjadi Full Time House Wife ni... krn.. kerja seorg FTHW ni..mengalahkn kerja u tau.. geng FTHW sntiasa bkerja selama 24jam.. xcaya??? jemput lah renung2 kn dan slamat beramal....

okiess...
 part yg paling best bila duk umah goyang kaki ni.. ialah part masak memasak..saya mengaku.. saya bknnya pandai masak.. tp saya mencuba dan terus mncuba.. utk yg terbaik..hihihihi..
xpandai masak..tp rajin masak..lama2 menjadi jg...tp bak kata org malu lah kalu dh jd bini org tp xpanda masak..baik xyah kawen kalu xnak bsungguh2 bab2 cam ni..hahahaha...

ok lah saya nk buat summary ape yg saya masak sepanjang duk kt umah ni..


 Tom Yam



ikan keli masak tempoyak




 Ayam goreng kunyit



Muffin Coklat 



 Sandwich Telur



 Paprik Ayam



Sup Tulang



Fruit Tart 




 Nasi goreng See Food



 Apam Polkadot



 Petola masak lemak



 Ikan selar bakar + air asam



 Roti Jala+Kari ayam




 Nasi Ayam




Nasi lemak

okiess ni jer.. yg sempat jumpa pic nya...yg lelain tatau mana sorok pic...lupa folder...
ada yg sedap..ada yg kurang..ada yg lebih...
yg peting  saya happy dgn hasil air tgn saya sendiri..

wassalam..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.