Hurry up !

Saturday, June 8, 2013

SOTO in daa House

As salam..
 ahhaaaa..dah lama da plan nk buat benda ni..tp asyik siaran tertunda jer..hari ni Alhamdulillah baru berkesempatan..dapat lah nak merasanya.. ekceli saya pn xtau apa itu soto..ape erk?? bukan ke sama dgn mee sup..??? or mee celup..hurmm masuk  sume ni lagi laa pening nak tau sume itu..hahaha.. yg saya tau soto ni mesti nk mkn mesti letak sohun goreng & begedil....n bole d makan dgn nasi impit jga..kuahnya pasti sup jga..tp cuma resepi nya berlainan sikit..kot...kotnya laaa..hew..hew..hew...

orait..meh saya kasi tunjuk soto yg dah siap saya masak...wuuuhuhu meleleh sikit ayaq liur tu..

 tgok..menarik tak..nmpak biasa tp wallawehh memang puas lah..mkn ni..best gak dr pasar mlm yg terbeli gak bila rasa nk mkn tu..memang salu kerugian rm3.50... tiap mlm jumaat pasar mlm kt depan umah nih..tp lau pasar mlm lain tatau lah..kot2 best la.

ekceli..menu ni saya ambik resepi nga member kat instagram...dia memang baik suka kongsi resepi nga member2.. kalau u olls nk..i kongsi nga u olls plak okieee ..cesssss...






haaaa ni dia resepinya..simple jer..mudah plak tu.. sape nk buat bole lah ikut kt sini..dia mahir buat ni..saya baru 1st time ni..apa yg saya tertarik resepi ni..ialah begedil dia..fuuhh sgt best dan mewah..ok bab bgedil nati saya cite kt entry lain..rite......

ekceli lagik... nk story laa saya masak ni waktu lunch..paham2 lah kalu masak ni time lunch..da yg xbole mkn..sebab dia kna baham nasi gak...sape lg kalau bkn Mr.K tu hahaha.. tp kt umah ni every time dlm rice cooker ada isi..xkira ada org mkn ke x.. salu get ready utk sesape..yg lapor..
lawan nga telur goreng pn jd..lau i xmasak hahaha..

okiieess...meh kita tengok bahan spenuhnya utk hidangan soto ni...


hurmm ni diaaa... kuah sup dlm periuk ok... mee kuning ada..bihun ada..nasi impit ada.. mkn bersama kacang goreng + isi ayam + sambal kicap + taugeh + sohun goreng + begedil + daun bawang n bawang goreng.... ssluurrppp... bruuuppppp selamat dlm perut.. 

ok bye..bye..
















  



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.