Hurry up !

Wednesday, January 23, 2013

~Muffin Coklatku yg comot~


Salam..
story ni macam2 nak story kn..tapi cam best gak.. ape kita buat pah tu kita citer sorang2..ok ler..nak hiburkn diri sendiri.. ekceli tergerak ati nk buat ni coz.. my asben ckp ada org nk dtg petang tu.. nk dtg tgok Keysha.. dh besar pjg masih da lg org bminat nk melawat kn.. mekasih byk2 yer..
 jeng jeng..yg dtg tu rupanya xgf asben ahahaha kntoi.. tp ok jaa. org nk kawan nga kita.. on jer.. janji buat baik kita balas baik.dia pn dh bkuaga dia dtg pn bw bby yg kecik comel tu.. nt entry lain saya story. bgus gak exs dia ramai nk kawan nga i.. wah playboy nih..kih2.. yer lah kira ok sume berebut nk kawan nga aku.. tp lau exs aku dulu hampes..dpt madu sepah di buang..nga bini2 skali senyap xkata pe.. dh lerr eee malas nk buka cite..

oo yeay muffin!

ni rupa muffin yang saya buat beberapa hari yg lalu..n yang lalu lalu dan lalu....

1st time trial ni...emmm sedapnya..
====================================================================
*****
Jeng..jeng..jeng..

cam biasa..jgn tanya saya cam ner nak buat ni.. saya xtau nk ajar bab2 nk masak ni.. lau duk depan saya ok.. coz susah nk kasi sukatan dia cam ner.. janji ada tepung,gula ,telor,serbuk coklat,minyak sayuran,serbuk penaik... emm lupa lh apa lg yer.. nk senang cik puan Google jer yg dpt bg resepi betul..kih..kih..



 orite jum kita buat...
masuk jer sume bahan dlm mixer..n putar...



ni masa proses dia..



Pahtu...


isikan dlm cup yg comel pelbagai corak tu.. ekceli jgn isi penuh taw..nati melimpah ruah
bila dia mengembang.. isi separuh jer..

n then kukus..or bakar dlm 20 hingga 30 minit..

n tengok hasilnya...

yg hitam lagi gebussss nii.. hihi cam ner tu hitam pahtu gebusss..



konpom.. sedap ni.. bagi kat nebor sebelah umah pn.. dia siap ckp nk mntak tempah.. ayoyo.. betul ke nih..
tengok lah lau senang kita ambil upah....memang bajet cari duit poket nih..hihi bg test mkn lu..

Wassalam..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.